
Liiketoiminnassa tuurikin ratkaisee – mutta voit tehdä siitä todennäköisempää
Joskus asiat vaan natsaa. Oikea asiakas soittaa oikealla hetkellä. LinkedIn-postaus lähtee lentoon. Ystävä vinkkaa sinusta tutulleen, joka on juuri etsimässä palveluasi.
Sitä kutsutaan usein tuuriksi. Sattumaksi. Synkronisaatioksi.
Mutta mitä jos tuuri ei olekaan täysin sattumaa?
Mitä jos tuurin todennäköisyyttä voi nostaa?
Tuurin ja tekemisen yhteys
Menestyneet yrittäjät näyttävät usein “onnekkailta”. Mutta kun kaivetaan pintaa syvemmälle, he tekevät jatkuvasti pieniä tekoja, jotka altistavat heidät oikeille mahdollisuuksille.
Tuurin todennäköisyys kasvaa, kun olet esillä ja liikkeessä.
Kysymys kuuluukin: kuinka monta mahdollisuutta sinä annat tuurille tänään?
Altistumisen voima
Et voi vaikuttaa suoraan siihen, kuka näkee postauksesi. Mutta voit vaikuttaa siihen, että postaat. Et voi päättää, kuka suosittelee sinua, mutta voit olla suositeltava.
Altistuminen tarkoittaa:
Näkyvyyttä (some, tapahtumat, sähköpostit, verkostot)
Verkostoitumista (unelmakumppanit, yhteisöt)
Avoimuutta (uskallat kertoa, mitä teet ja kenelle)
Kun olet liikkeessä, maailma liikkuu mukana. Tuurin mahdollisuudet lisääntyvät joka kerta, kun astut esiin.
Sattuma suosii valmistautunutta
Jos asiakkaat tulevat juuri “sattumalta” oikeaan aikaan, mutta et ole valmistautunut vastaanottamaan heitä – sekin tilaisuus menee ohi. Hyvä tuuri vaatii myös hyvää pohjatyötä.
Oletko valmis, kun tilaisuus koputtaa?
Pohdi:
Onko palvelusi selkeä ja helposti ostettavissa?
Tiedätkö, kuka on unelma-asiakkaasi?
Onko sinulla polku, jolla kuljettaa asiakas kohti ostopäätöstä?
Tee tänään jotain, mikä altistaa sinut tuurille.
– Johannes
ps. jaa tämä postaus jollekin yrittäjälle, ketä rakastat <3